Èxit organitzatiu i de públic a l’edició 2021 del Cicle de Concerts...

Èxit organitzatiu i de públic a l’edició 2021 del Cicle de Concerts a Can Monmany

0 130

El Cicle de Concerts a Can Monmany d’enguany tornava després d’un any de silenci per la Covid-19 i deixa un balanç molt positiu, tant pel que fa a l’organització com per la resposta del públic assistent, que ha gaudit amb tots i cada un dels tres concerts programats. La tònica dominant al llarg de tot el cicle ha estat la de l’aforament ple i les entrades exhaurides amb molta antelació. Ja des del primer recital, el 5 de juny, a càrrec de la flautista santcugatenca Elisabet Franch i el pianista Albert Guinovart, no va quedar ni un seient lliure del total de 60 cadires repartides pel pati de la masia valldoreixenca i que no van poder ser més per les limitacions d’aforament derivades de les mesures anticovid. Amb tot, els 60 afortunats i afortunades van poder gaudir de la intensa però delicada interpretació de Franch i Guinovart, tocant la ‘Sonata nº2 en Sol Major’ d’Edward Grieg, la ‘Introducció i Rondo Capriccioso’ de Camille Saint-Saëns i la ‘Sonata per a flauta i piano’ composada pel mateix Albert Guinovart.

No va anar a menys la segona cita del cicle, celebrada el 12 de juny, ja que el relaxament de les mesures contra els contagis van permetre ampliar fins a 90 els seients disponibles, fet que no va evitar que s’exhaurissin totes les entrades i molta gent es quedés sense poder fruir de la posada en escena del Trio Claret. Tampoc en l’apartat sonor es va abaixar el llistó, ja que la formació de corda, integrada pel prestigiós violinista local Gerard Claret i els seus dos fills Sergi, a la viola, i Jordi, al violoncel, va exhibir virtuosisme i compenetració familiar a parts iguals, executant amb mestratge un repertori que va combinar composicions clàssiques amb grans èxits del s.XX.

Els Concerts a Can Monmany es van cloure el 19 de juny, de nou, amb el pati de la masia ple a vessar i amb una llarga llista d’espera que no es va poder satisfer, tot i els esforços de l’organització. La cirereta al cicle la van posar la flautista Patrícia de No i l’arpista José Antonio Domené, que sota l’atenta mirada de la torre del rellotge de Can Monmany van interpretar el seu espectacle ‘Eros i Psique, les sonoritats que es desitgen’ en el qual el duet va revisar un ampli repertori amb obres de compositors clàssics com Bach, Mozart, Rossini i Txaikovski, entre d’altres.

Un cop abaixat el teló de l’edició d’enguany dels Concerts a Can Monmany, l’organització ja treballa en la propera edició, de la qual s’espera que -un cop superada la pandèmia de la Covid-19- pugui lluir amb tot el seu esplendor i permeti encabir prop d’una norantena de seients en cada una de les vetllades d’un cicle que seguirà apostant pels artistes locals.

NO HI HA COMENTARIS

Deixar una resposta