Cercador per paraules clau

Comunicació d’inici i modificació substancial d’activitat en un establiment amb certificat tècnic

Iniciar tràmit

Descripció

Per a les activitats econòmiques, incloses a l’annex de la Llei 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l’activitat econòmica.

Mitjançant la Comunicació d’inici i modificació substancial d’activitat en un establiment amb certificat tècnic la persona interessada posa en coneixement de l’Administració l’inici i modificació substancial d’una activitat econòmica, de les incloses en l’annex de la Llei de facilitació de l’activitat econòmica (vegeu columna corresponent a ““Certificat tècnic”), i hi adjunta el certificat tècnic acreditatiu del compliment dels requisits necessaris que estableix la normativa vigent per a l’exercici de l’activitat.

Amb aquest formulari no es poden comunicar els establiments turístics de turisme rural, els quals es comuniquen amb un formulari especific que trobareu a:
https://canalempresa.gencat.cat/ca/03_sectors_d_activitat/06_hostaleria_i_turisme/establiments_turistics/

Organisme competent / Responsable

Ajuntament

Servei responsable

Medi Ambient, Urbanisme

Qui el pot demanar

La persona física o jurídica que vol exercir una o diverses activitats en un mateix centre o establiment, o el seu representant legal.

Quan es pot demanar (Termini)

Durant tot l’any

Com es pot demanar

Presencialment a l’Oficina d’Atenció Ciutadana de Serveis Tècnics situada a Rambla Mossen Jacint Verdaguer, 185 a través de cita prèvia trucant al telèfon 936742719 (consultar horaris actuals).

Electrònicament en els casos previstos a l’article 14.2 de la Llei 39/2015 o bé, si no es tracta d’un obligat d’acord amb aquest article, quant així ho vulgui l’interessat.

Tanmateix, quan no es tracti d’un obligat d’acord amb l’article 14.2 de la Llei 39/2015, la documentació es pot presentar per qualsevol dels mitjans previstos a l’article 16.4 de la mateixa llei.

Normativa

Preu / Taxa

Per informació de la taxa accedir als següent enllaç: Informació de càlcul i pagament de la taxa
AVÍS: El pagament de la taxa és imprescindible per realitzar el tràmit i exercir l’activitat

El cost de la taxa per a noves activitats de superfície construïda menor de 150 m2 es de 631,29€ (en cas de major superfície, cal aplicar l’ordenança fiscal 3, o be trucar als Serveis Tècnics de Valldoreix)

Termini de resolució

No hi ha resolució.

Les comunicacions presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada a la finestreta única empresarial (a través de l’Ajuntament, l’OGE o el Canal Empresa), moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de la taxa corresponent. La presentació de la comunicació faculta a l’Administració per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

Sentit del silenci

No opera.

Requisits previs

Documents a annexar juntament amb la instància

1. Comunicació d’inici i modificació substancial d’activitat en un establiment amb certificat tècnic d’acord amb el model normalitzat.

2. Certificat del tècnic competent, que sigui responsable de la posada en funcionament de l’activitat, d’acord amb el model normalitzat.

3. Justificant acreditatiu que s’ha realitzat el pagament de la taxa corresponent a aquesta tramitació.

Models descarregables:

Altra informació d’interès

La comunicació no atorga a la persona o empresa titular de l’activitat, facultats sobre el domini públic, el servei públic o els béns col·lectius, ni dona cobertura a efectes contraris a l’ordenament vigent.

Si en la revisió del compliment dels requisits formals i/o materials de la comunicació es detecta una inexactitud, falsedat o omissió de qualsevol dada o manca de documentació necessària per a l’inici de l’activitat, es podrà iniciar un procediment d’esmena.

L’Ajuntament podrà incorporar l’activitat en un pla d’inspecció per a verificar el compliment dels requisits i la normativa sectorial aplicable.

Protecció de dades

Us informem que les vostres dades seran tractades per l´EMD de Valldoreix com a responsable del tractament, per tramitar la vostra sol.licitud. El tractament està legitimat per l’exercici de les funcions públiques pròpies de l’EMD. Les vostres dades seran conservades com a part dels procediments administratius de l´Entitat. Les vostres dades no seran cedides a tercers excepte que sigui necessari per portar a terme el tràmit sol.licitat, d´acord amb la legislació vigent. Per a més informació consulteu la nostra política de privacitat, dins l´apartat Protecció de Dades publicat a la nostra web.

Així mateix us informem de la possibilitat d’exercir els vostres drets d’accés, rectificació, supressió, oposició i limitació de les dades mitjançant la remissió d’un escrit dirigit a l´EMD de Valldoreix, Atenció Ciutadana, Rambla Mossèn Jacint Verdaguer 185, 08197- Valldoreix, indicant “Ref. Protecció de Dades” o bé exercir el vostre dret a través de la Seu Electrònica. De la mateixa manera, en cas de considerar que els vostres drets han estat vulnerats us podreu dirigir a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades (www.apdcat.gencat.cat).

 

Iniciar tràmit
Tornar a tràmits