Cercador per paraules clau
22 maig 2026

Llei pròpia d’EMD, neteja de grafitis, passos elevats i calendari de festes locals al Ple de maig

La sessió del Ple Ordinari de maig de l’EMD de Valldoreix, celebrada ahir dijous a la tarda, lamentablement va tornar a estar precedida per un minut de silenci en record de les víctimes i per denunciar els tres primers feminicidis a Catalunya aquest 2026, l’últim ocorregut aquest mateix dimarts 19 de maig a Figueres.

Fel l’acte de rebuig a la violència masclista es va iniciar la sessió aprovant la moció institucional per a l’impuls de la llei d’EMD de Catalunya amb l’objectiu d’instar al Govern de la Generalitat a que impulsi de manera urgent la Llei d’Entitats Municipals Descentralitzades i les doti d’un nou marc jurídic que atorgui les competències i els recursos perquè les EMD puguin afrontar els nous reptes amb la seguretat jurídica i amb el finançament que requereix l’administració que està més propera al ciutadà

També es va aprovar la moció del grup municipal del PP per a la implementació d’un pla d’acció contra els grafitis i la degradació de l’espai públic. Hi van votar a favor el grup proposant, VOX i Junts x Valldoreix i en contra els grups de Valldoreix Plural, ERC, CUP. El PSC no va emetre el seu vot atès que la vocal Susana Casta es va haver d’absentar momentàniament del ple per qüestions privades.

Igualment va prosperar la moció del grup municipal de VOX per prioritzar plataformes elevades asfàltiques de transició suau per regular i controlar la velocitat de pas dels vehicles pels carrers de la vila. Com en el punt anterior, hi van votar a favor el grup proposant de VOX, el PP i Junts x Valldoreix i en contra els grups de Valldoreix Plural, ERC, CUP, amb l’absència del PSC.

Finalment, es va procedir amb l’aprovació unànime de tot els grups del calendari de festes locals per a l’any 2027 (3 de març; Sant Medir i 16 de setembre; Sant Cebrià) i la sol·licitud de documentació prèvia a l’adjudicació del contracte de serveis de neteja dels edificis municipals de l’EMD.

Tornar a Actualitat

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedin

Notícies relacionades

22-05-2026

Llei pròpia d’EMD, neteja de grafitis, passos elevats i calendari de festes locals al Ple de maig

17-04-2026

Retirada del Bicitancat i fre a l’arranjament del camp de futbol al ple d’abril

23-03-2026

Control de senglars, quiosc a Olabarria, subcomissaria de policia i condemna als atacs a Lluïsa Muñoz, al Ple de març

20-02-2026

Ple de febrer; encomana de gestió del Baixador, calendarització de projectes i modificació del pressupost