Notícies > Ple ordinari de maig; aprovada la 5a modificació pressupostària de l’any i comiat de Xavier Humet
La segona sessió plenària del més de maig, en aquest cas en convocatòria ordinària, va estar lamentablement precedida per un nou minut de silenci a la Sala de Plens de la Casa de la Vila. En aquesta ocasió per condemnar l’assassinat masclista a finals d’abril d’una veïna de Calafell, segona víctima de feminicidi a Catalunya en el que portem de 2025.
Un cop iniciat el ple es va procedir a l’aprovació dels esborranys de les actes de les dues anteriors sessions (abril i extraordinària de maig) i tot seguit va prendre la paraula el representant de VOX, Juan Pich-Aguilera per desgranar la seva moció per a la fiscalització del procés d’atorgament de les llicències d’obres i l’estat de les sol·licituds. El vot afirmatiu del grup proposant amb el suport de Junts x Valldoreix i PP, juntament amb l’abstenció dels membres de l’equip de govern, van servir per aprovar la proposta. També va tirar endavant, amb la unanimitat dels vots dels grups, el calendari de festes locals de Valldoreix per a l’any 2026, que tindrà Sant Medir (3 de març) i Sant Cebrià (16 de setembre) com a festius locals de la vila.
Igualment, va rebre llum verda la 5a modificació, aprovada amb les esmenes del vocal del PP, Carlos Aranguren, que va condicionar el seu vot afirmatiu a l’acceptació per part de l’equip de govern d’una reducció a la meitat de la partida de celebració de dies internacionals/mundials (circumscrita únicament als actes del Dia de la Gent Gran i del Dia de la Música) i a l’eliminació de les subvencions a Impulsafilms i a les AFA de l’Arnau Cadell i del Ferran i Clua. L’aprovació de la suplementació de crèdits permetrà, entre d’altres, afrontar projectes tan importants per la vila com la reforma de la instal·lació tèrmica de l’Escola Bressol (239.400€), el reasfaltat del camí de Mas Roig a Mas Fuster (108.000€) la millora de l’enllumenat públic (290.416,13€) i la millora dels equipaments de l’Escola Bressol (420.000€). En total la modificació de pressupost ascendeix a gairebé 3 milions d’euros.
Altres punts tractats durant la sessió van ser l’aprovació de la plantilla de personal i la Relació de Llocs de Treball de l’EMD i les dacions de compte dels compliments de pagament, els decrets de presidència i de contractació.
Abans d’aixecar la sessió plenària va arribar el moment més emotiu amb la formalització de la renúncia de Xavier Humet com a vocal de l’EMD de Valldoreix, despés de dos anys en el càrrec. Humet es va acomiadar confiant en que ‘entre totes i tots ajudem a fer un Valldoreix millor per a tothom’ i esperant haver aportat el seu ‘granet de sorra per a Valldoreix, el poble i la seva gent’. El fins avui representant de la CUP va rebre les afectuoses paraules de comiat dels seus companys/es de plenari. A partir del pròxim ple serà Àlex Aguilar qui prendrà el relleu d’Humet i exercirà el càrrec de vocal de la CUP durant la segona meitat del mandat.