Cercador per paraules clau
complex-esportiu-valldoreix
17 juny 2026

Les dutxes i la piscina del Complex Esportiu tancades temporalment per risc de legionel·la

El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha decretat aquest dimarts 16 de juny el tancament immediat de les dutxes del Complex Esportiu de Valldoreix i, en conseqüència de la piscina municipal, després de detectar-se presència legionel·la en les analítiques de control fetes a la instal·lació.

La decisió de la suspensió temporal d’ús de les dutxes del Complex Poliesportiu afecta, per extensió, a l’activitat de la piscina municipal, que tot i no estar afectada també queda tancada en no poder-se acomplir l’obligatorietat dels usuaris de dutxar-se abans d’entrar a la piscina. La mesura s’ha pres en aplicació de la normativa vigent en matèria de salut pública, arran dels resultats d’un informe tècnic que confirma la presència de Legionella pneumophila en les mostres recollides a les dutxes de l’equipament.

La presència del bacteri al circuit d’aigua sanitària es probable que sigui resultat d’una parada accidental de la caldera per una reparació i la posterior posada en marxa del sistema.

Segons l’informe emès pels inspectors del Departament de Salut, aquesta situació suposa un risc greu per a la salut pública. D’acord amb la Llei de Salut Pública de Catalunya i la normativa específica de prevenció i control de la legionel·losi, la instal·lació no podrà tornar a entrar en funcionament fins que es garanteixi la total eliminació del risc.

En aquest sentit, l’EMD ha activat els protocols corresponents i ha posat en marxa totes les actuacions per tal d’exigir a l’empresa concessionària de la gestió del Complex Esportiu el compliment de la normativa i la implementació immediata de les mesures correctores decretades per les autoritats sanitàries, que inclouen:

A més, l’informe tècnic detecta diversos incompliments de la normativa vigent i que s’han d’esmenar en els terminis establerts, com són: actualització del Pla de Prevenció de la Legionel·la, verificació dels elements de la xarxa d’aigua sanitària, acreditació dels registres documentals i formació del personal de manteniment. L’EMD de Valldoreix treballa de manera coordinada amb les autoritats sanitàries i l’empresa concessionària per al restabliment, tan aviat com sigui possible, del servei amb totes les garanties de seguretat i salut per a les persones usuàries.

L’EMD informarà puntualment de l’evolució de la situació i de la reobertura de les instal·lacions a través dels canals oficials de l’EMD de Valldoreix.

Informació sobre la legionel·la:

El Departament Salut de la Generalitat de Catalunya, a través del seu Canal Salut, informa que la legionel·losi es transmet a través de l’aire, en respirar vapor d’aigua o aerosols que contenen el bacteri. En cap cas es contagia de persona a persona ni tampoc es transmet per ingestió de l’aigua de consum. El període d’incubació (interval des de la infecció fins a l’aparició dels símptomes) pot oscil·lar entre dos i deu dies, tot i que acostuma a ser de cinc a sis dies. La població més susceptible a contraure la legionel·la són els adults i la gent gran i el risc de contraure-la depèn de la intensitat de l’exposició i de l’estat de salut de la persona. Fumar, patir una malaltia pulmonar crònica i tenir més de cinquanta anys o un sistema immunològic feble a causa de malalties com el càncer, la diabetis o la insuficiència renal són alguns dels factors que multipliquen les possibilitats de desenvolupar la malaltia.

En cas d’haver fet ús de la instal·lació el darrers dies les autoritats sanitàries recomanen:
 
  • Vigilar l’estat de salut: Durant el període d’incubació (entre 2 i 10 dies) cal parar atenció a símptomes com febre alta, calfreds, tos seca, dolor al pit, mal de cap o dolors musculars.
  • Acudir al metge immediatament: En cas de presentar algun dels símptomes o tenir dificultat per respirar, cal acudir al centre d’atenció primària o trucar al 061.

 

Tornar a Actualitat

Comparteix la pàgina

Facebooktwitterlinkedin

Notícies relacionades

17-06-2026

Les dutxes i la piscina del Complex Esportiu tancades temporalment per risc de legionel·la

02-12-2025

Pesta porcina africana: continuen les tasques de vigilància i senyalització per contenir el brot

07-05-2024

El CAP de Valldoreix acull una prova pilot per implantar la prescripció social

19-05-2020

L’OAC de Valldoreix reobre portes, però només per a tràmits de padró i amb cita prèvia